Největšímu výrobci elektromobilů nejdou baterie

26.3.2018

AKTUALITY - Muskově Tesle neběží byznys úplně hladce.

Zoom gallery

Den po úspěšném startu rakety Falcon Heavy a vynesení kabrioletu Tesla Roadster na oběžnou dráhu kolem slunce čekala šéfa SpaceX i Tesly Elona Muska mnohem nepříjemnější povinnost.

Představení výsledků automobilky Tesla investorům, a potažmo veřejnosti nemohlo být příjemným zážitkem. Čistá ztráta Tesly se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila na rekordních 675 milionů dolarů (zhruba 14 miliard korun) ze 121 milionů dolarů před rokem. Celkem se roční výše ztráty vyšplhala na dvě miliardy dolarů.

Firma je ve ztrátě roky a investoři i akcionáři snahu o rychlou expanzi, která je důvodem ztrát, chápou. Tesla i proto má tržní hodnotu přes 50 miliard a podobnou ztrátu zvládne. Zajímavější otázkou je, zda zvládne rozjezd výroby svého „lidového“ elektromobilu Model 3.

Foto: Model 3 měl být pro automobilku Tesla prvním masově vyráběným vozem, zatím je to hlavně ohromná starost

Podle plánu představeného během konference má firma od března vyrábět zhruba 2500 vozů Model 3 týdně – ale to je jen podle pár měsíců starých plánů jen polovina toho, co měla podle původních plánů vyrábět na konci roku 2017 (místo toho za rok dodala 1550 Modelů 3). Opakované odklady snad už začínají být trapné i Tesle. Za ten poslední se nijak neomluvila a její představitelé se během konference tvářili (a opakovaně říkali), že firma se drží harmonogramu, byť zároveň oznamovali jeho zcela zásadní změny. Pomalý náběh výroby Modelu 3 také dává šanci konkurenci, která chce během letošního roku přijít se svými odpověďmi jak na Model 3, tak také dražší modely Tesly.

Už i Musk přiznává, že Tesle přitom nevyšlo to, v čem měla před konkurencí mít největší náskok: výroba baterií pro Model 3. Plně automatizovanou a fungující linku na skládání baterií měla firma až v únoru – ale v Německu. Její přestěhování a uvedení do provozu v Nevadě si vyžádá minimálně několik týdnů. Stihne se to tak, aby v březnu opravdu vyráběla 2500 vozů týdně? Upřímně řečeno, jsme v tomto ohledu dost skeptičtí.

(spe)

Foto: Model 3 měl být pro automobilku Tesla prvním masově vyráběným vozem, zatím je to hlavně ohromná starost

Svět plný energie > Aktuality > Největšímu výrobci elektromobilů nejdou baterie

 

Chcete dostávat své osobní
vydání tištěného magazínu
Svět plný energie?

Ano, chci

Podporujeme... 

SVĚT PLNÝ ENERGIE

Webový magazín a tištěný
čtvrtletník přináší témata,
zajímavosti, rozhovory
a důležité informace nejen
ze světa plného energie.

Pro Lumius, spol. s r.o.
vydává Business Media CZ

Redakce:
Josef Janků,
Martin Kročil, Jan Gregor

Grafické zpracování:
Michael Ehrlich

Texty:
neoznačené materiály jsou redakční

Foto:
archiv firem a autorů, redakce,
Thinkstock

Kontakt:

 

Chcete dostávat své osobní
vydání tištěného magazínu
Svět plný energie?

Ano, chci

Podporujeme... 

SVĚT PLNÝ ENERGIE

Webový magazín a tištěný
čtvrtletník přináší témata,
zajímavosti, rozhovory
a důležité informace nejen
ze světa plného energie.

Pro Lumius, spol. s r.o.
vydává Business Media CZ

Redakce:
Josef Janků,
Martin Kročil, Jan Gregor

Grafické zpracování:
Michael Ehrlich

Texty:
neoznačené materiály jsou redakční

Foto:
archiv firem a autorů, redakce,
Thinkstock

Kontakt: